גם מפגש בין חתול לציפור, האחד צייד והשנייה ניצודה, עשוי להפוך לשיר מעודן ויפה. זו ההתרשמות מהסינגל החדש שהוציאה לאחרונה חגית לירון מבית אלפא.
1 צפייה בגלריה
קשה לתרגם את התגובות הנהדרות להשמעות ברדיו. לירון, צילום: איריס ברנע
קשה לתרגם את התגובות הנהדרות להשמעות ברדיו. לירון, צילום: איריס ברנע
קשה לתרגם את התגובות הנהדרות להשמעות ברדיו. לירון, צילום: איריס ברנע
לירון היא סולנית ומנהלת חבורת הזמר האירוסים והרכבים נוספים, נוסף על עבודתה כבמאית וכמפיקה עצמאית של סרטי תדמית ותעודה ("קיבוץ למהדרין"). היא הייתה גם אחראית על הכתיבה, כשאת הלחן לשיר החדש ביצע אילן וירצברג, החתום על הלחנה והפקה של שירים נוספים בדיסק הבכורה שלה כסולנית שייצא בקרוב.
השיר "יום יום, שעה שעה", הוא משל של חיות עם מוסר השכל והומור מרומז. "אני זוכר אותך/ אמר החתול לציפור שישבה על העץ/ אני זוכר, מריח ושומר שלא תעופי גבוה מדי/ אני זוכר את חדוות הציד/ חכי לי/ יום יום, שעה שעה/ חכי לי/ אני זוכרת אותך/ אמרה הציפור לחתול/ שישב לו ממול/ אני דוכיפת/ אם לא איכפת לך/ ולא מתכוונת לחכות/ אני עפה/ אני זוכרת את חדוות הרוח/ חכה לי/ יום יום, שעה שעה".
"השיר נכתב בהשראת החתול שלי , שחדוות הצייד ספחה אותו לנסות את מזלו יום יום על העץ מול חלוני", מספרת לירון, "משם הגיע השיר למחוזות רחוקים והפך לדיאלוג שבינו לבינה, יום יום, שעה שעה".
קיבלת ביקורת מחמיאה על השיר ממבקר המוסיקה יוסי חרסונסקי ותגובות טובות ממי שנחשף אליו. מדוע הוא אינו מושמע ברדיו?
"השיר מקבל תגובות נהדרות. עם זאת, קשה מאוד לתרגם את זה להשמעות ברדיו. יש כיום הצפה של עשרות שירים חדשים מדי שבוע, התחרות רבה ופלייליסטים למיניהם בגל"צ ובתאגיד בוחרים מהם מספר שירים בלבד והם אלה שנכנסים להשמעה ומשפיעים על כל תחנות הרדיו. לשמחתי יש כיום אפשרויות נוספות לחשיפה במדיה, ברשתות החברתיות".
איך נוצר הקשר עם אילן וירצברג?
"הקשר עם אילן נוצר לאחר ששלחתי אליו כמה טקסטים שלי. הם מצאו חן בעיניו והוא הלחין והפיק מוזיקלית את השירים. כמובן שהוא מבצע גם את הליווי הכלי, בעיקר גיטרות. אילן הוא אמן נפלא בעיני, מוזיקאי גאון. יוצר ועובד במהירות. אצלי התהליך עד להקלטת השיר לוקח זמן רב מאוד.
"אני עובדת על כל שיר בהדרכתה הקולית של טל אמיר, עד שאני מרגישה שהגעתי לבשלות בביצוע מבחינת האינטרפטציה וההפקה הקולית. ומכיוון שאני עובדת בתחומים נוספים (בעיקר בימוי סרטים) התהליך ממושך.
"אילן הלחין והפיק מוזיקלית את הסינגל הראשון שהוצאתי 'המלחמה הראשונה שלי', שיר אנטי מלחמתי שמתאר את התחושות שלי כאמא שבנה לחם במלחמת לבנון השנייה. יש לי כרגע שיר נוסף שאילן הלחין והפיק ונמצא בעבודה, ואני מקווה שיהיו נוספים".