איזה כיף היה באייטיז: העקבים היו פלטפורמות, השיער היה עם פן והגלאם-רוק היה נוצץ. זו הייתה שעתם היפה של להקות כמו Sweet Mud וסוזי קוואטרו. להקת סמוקי הוקמה עוד באמצע שנות ה-60 בברדפורד שבחבל יורקשייר באנגליה, אבל הפריצה הגדולה שלה הייתה כעשור לאחר מכן, עם הלהיטים פרי עטו של הצמד ניקי צ'ין ומייק צ'פמן - שגם כתבו עבור הלהקות המוזכרות למעלה.
סמוקי, שבשלב מסוים נאלצה לשנות את כיתוב שמה מ- Smokey ל- Smokie בגלל איום בתביעה מצד הזמר סמוקי רובינזון, ידעה חילופי הרכב במשך השנים; המשמעותי ביותר היה פרישתו של הזמר המקורי כריס נורמן ב-1986, אשר הוחלף על ידי אלן ברטון למשך תשע שנים ואחריו על ידי מייק קראפט שמאז מוביל את הלהקה עד היום.
באותה השנה הצטרפו גם המתופף סטיב פינלי והקלידן מרטין בולרד. הגיטריסט המקורי אלן סילסון עזב ב-1995 ואת מקומו מהרכב ממלא מאז מיק מקונל, שהיה חלק מצוות הרואודיס של הלהקה וטכנאי הגיטרות שלה. הבסיסט טרי אטלי הוא למעשה אחד ממייסדי הלהקה המקוריים שמנהיג אותה עד היום.
הרפרטואר של סמוקי מלא להיטים מוכרים ופופולריים, ביניהם:
"Living next door to Alice"
"Lay back in the arms of someone"
"I'll meet you at midnight"
"If you think you know how to love me"
וגם קאבר מצליח לשיר "Needles & Pins" של ה-Searchers.
במשך השנים מכרה הלהקה למעלה מ-30 מיליון אלבומים. סמוקי, שכבר הופיעה בארץ כמה פעמים בהצלחה גדולה, חוזרת עכשיו לחמש הופעות גדושות להיטי פופ נצחיים.
ההופעות מתקיימות ב-26.10, באמפי פארק בבאר שבע. כרטיסים: איוונטים 9066* או באתר
ב-27.10 במרכז הקונגרסים בחיפה. 04-8377777 או באתר www.barak-tickets.co.il
ב-28.10 בבנייני האומה בירושלים. 6226* או באתר www.bimot.co.il
ב-30.10 וב-31.10 בהיכל התרבות בתל אביב. 9066* ובאתר www.eventim.co.il/SMOKIE