הערב ישודרו בקשת (ערוץ 2) שני פרקי הבכורה של דרמת המקור החדשה "כיפת ברזל", שעוסקת בחיילים המתגייסים לשירות בנח"ל החרדי. את הסדרה יצרו יואב שוטן-גושן, איילת גונדר-גושן ורעיה שוסטר. מרבית השחקנים אינם מוכרים.
1 צפייה בגלריה
להריח את הבסיס הצבאי ואת השכונות החרדיות. אדלר בשטח
להריח את הבסיס הצבאי ואת השכונות החרדיות. אדלר בשטח
להריח את הבסיס הצבאי ואת השכונות החרדיות. אדלר בשטח
העלילה מתמקדת במפגש של המתגייסים עם המציאות הצבאית, השונה מאוד מזו שהכירו בעולם הישיבות ובשכונות החרדיות מהן הגיעו. המעצב האמנותי של כיפת ברזל הוא ניר אדלר, תושב מצובה הנשוי ליפעת, בת הקיבוץ. לשניים שלוש בנות.
אדלר זכה לפני שנתיים בפרס אופיר לעיצוב אמנותי על הסרט "סופת חול". "מדובר בסדרה של קשת, אבוט המאירי ודקלה ברקאי שמורכבת מאוד להפקה היות ותקציבה היה זעום ביחס לסדרות דומות והעבודה עליה נמשכה זמן רב", מספר אדלר.
"עליי הוטל ליצור חללים שאינם בתוך אולפן שקודם לכן היו לוקיישנים אזרחיים, ולצבוע אותם בחזות צבאית או חרדית. ערכנו תחקיר מקדים מקיף על מנת לעשות זאת. ביקרתי עם צוות ההפקה בשכונות חרדיות, בבתים של תושבים שם קיבלנו הסברים שונים על אורח החיים וכמובן שגם בבסיסים צבאיים".
היכן הקמתם את הבסיס שצולם בסדרה?
"בהיאחזות נחל נטושה באזור מודיעין. היה שם כלום ושום דבר, והקמנו הכל מאפס. זה כלל שלדי מבנים, שיחים וקוצים, שבילים קבורים בעפר. יצרנו בסיס מוגן עם עמדות שמירה וסככות. אני אוהב ריאליזם ופיסות המדמות מציאות אותנטית.
"אלון זינגמן הבמאי ורואי רוט הצלם נתנו לי פלטפורמה נהדרת לעבוד עליה. כשתראו את הסדרה ממש תוכלו להריח, כך אני מקווה, את הבסיס הצבאי מצד אחד ואת השכונות החרדיות מנגד. הסדרה עצמה חזקה מאוד והיה מרגש ביותר להיות בבכורה. הבמאי החמיא מאוד על העבודה של העיצוב האמנותי ואני מקווה שגם הצופים יחשבו כך".