שלושים שניות לתוך הקטע הראשון באלבום הבכורה של Southern Avenue ויש לי כבר שתי מסקנות: האחת - מי שלא מתחיל לרקוע ברגלו בקצב, או מוחא כף ו/או מניע את ראשו בדבקות, הוא כנראה חירש; השנייה - מה זה הקול הזה?!
הזמרת טייריני ג'קסון תוקפת את האוזן בכוח, ברגישות ובשלל גוונים שנוגעים בנשמה. ונשמה, כך יתברר לי בהמשך ההאזנה, הוא אחד משמותיה האמצעיים של הלהקה הזו.
הסיפור של "סאות'רן אווניו" התחיל מהגיטריסט אורי נפתלי, ישראלי שקיבל את הבלוז בארץ והקליט שני אלבומים עם הרכב שנקרא The Ori Naftaly Blues Band ואשר נבחר לייצג את ישראל ב- Blues Challenge בממפיס בשנת 2013 (גילוי נאות: הייתי בחבר השופטים בתחרות).
הלהקה הגיעה לשלב חצי הגמר בממפיס - ואורי נפתלי ואלינור צאיג (הזמרת בהרכב, שהייתה גם בת זוגו) החליטו להישאר בממפיס ולהצטרף לעשרות להקות הבלוז המנסות את מזלן באמריקה.
הם צירפו כמה מוזיקאים מקומיים, החלו לחרוש את היבשת וקיבלו תגובות טובות, אבל לאחר שנתיים אורי ואלינור נפרדו - ונראה היה שכל אחד מהם עומד לנסות קריירת סולו; ואז אורי נפתלי פגש את טייריני, שעד לאותו הרגע עשתה קאברים עם להקה מקומית בממפיס, עיר הולדתה.
אורי נפתלי מספר שכאשר שמע את טייריני שרה, התחוור לו שהוא מוכן לוותר על קריירת סולו בשביל להקה של שווים עם טייריני. השניים נפגשו והקליק היה מיידי. לאחר "הריון" של תשעה חודשים, כתבו השניים תשעה שירים. טייריני הביאה את אחותה טייקריה כמתופפת וזמרת ליווי, ואת ההרכב החדש השלימו נגן הבס דניאל מקי והקלידן ג'רמי פאואל.
Don't give up נקרא השיר הראשון, שמתחיל כקטע אקוסטי ומתפתח לקאנטרי - רוק ממכר, עם המנטרה של שם השיר, סולו גיטרה אנרגטי של אורי - ועזרה בסלייד של לא אחר מאשר לות'ר דיקינסון (North Mississippi Allstars, The Black Crowes) שמשתתף בעוד שני קטעים באלבום. שתי האחיות ג'קסון קיבלו את החינוך המוזיקלי שלהן במקהלת כנסייה ואפשר לשמוע את זה בהרמוניות שלהן מלאות הנשמה שלהן.
ריף גיטרה פותח את השיר השני - What did I do שהוא בדיוק מה שה- R&B היה לפני שביונסה וריהאנה נכנסו לתמונה, עם ה'האמונד' של פאואל בפרונט, וסיוע של מפיק האלבום, קווין יוסטון יחד עם מרק פרנקלין מה- Bo-Keys ב-Brass Section.
השיר השלישי -It’s Gonne Be Alrigh t הוא אר אנד בי ג'אזי – והבא אחריו הוא הקאבר היחידי באלבום- Slipped tripped and fell in love (שהוקלט על ידי קלארנס קארטר בתחילת הסבנטיז וזכה מאז ללא מעט ביצועים) עם כלי הנשיפה, בס ליין של דניאל מקי וסולו מדויק של אורי נפתלי. הקול של טייריני בשיר הזה, מחזיר אותי כאן ל'סופרימס'.
Love me right הוא בלדה שמאפשרת לטייריני להפגין את היכולות הווקאליות שלה ואחריו, 80 Miles from Memphis הוא קאנטרי רוק Fאנקי. עשרת השירים באלבום חולפים במהירות ומשאירים טעם של עוד.
השיר המסיים, Peace will come מתחיל בביצות של ה-Bayou ומסתיים בכנסייה: מקטע Laid back בלוזי הוא מתפתח לגוספל כובש שאי אפשר להישאר אדיש אליו.
ההרמוניות הקוליות של טייריני וטייקריה וסולו הגיטרה של אורי נפתלי חותמים אלבום בכורה מרשים ביותר.Southern Avenue נקראת על שם השדרה בממפיס בה שוכנת Stax Records שהחתימה את הלהקה. להוציא אלבום בלייבל הזה הוא דבר מחייב - והלהקה יותר עושה את זה ביג טיים עם אלבום כייפי ומלא כישרון ונשמה.