להקת דיונון ענק בתצורתה הנוכחית אמנם הוקמה בצל טרגדיה - מותו של סולן הלהקה והכותב העיקרי שלה רון איזנר, בן קיבוץ שריד, בשנת 2010 - אבל יסודותיה יצוקים באהבה, בחברות רבת-שנים, בהערכה הדדית, בעשייה משותפת ובאהבה למוזיקה.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: בני הנוער וניצולי השואה בהצגה משותפת מלכיה: ניצחה את הסרטן וממשיכה ליצור הקיבוצניקית בספר ביכורים: גם לאפרוח מקולקל מגיע
ההרכב הנוכחי שונה במעט מההרכב המקורי שפעל בעשור הקודם, בעיקר באופן מקומי, ובימים אלו החליטה הלהקה להתאחד תחת השם דיונון ענק ולצאת למסע הופעות. ההופעה הראשונה תתקיים ב-4 ביולי בלבונטין 7 בתל אביב.
מקור שמה של הלהקה הוא בשיר שכתב רון איזנר לאחר שצפה בערוץ נשיונל גאוגרפיק בתכנית על דיונון ענק, וכשזיפזפ לערוץ האופנה צדה את עינו דוגמנית הולנדית. השיר מתאר מפגש בלתי אפשרי בין היצור הימי הענקי לדוגמנית הזוהרת. אף על פי שלחברי הלהקה יש עבר קיבוצי, וחלקם מתגוררים גם כיום בקיבוצים, שלא כלהקות קיבוציות אחרות, התכנים והמוזיקה של הלהקה אינם עוסקים בהוויה הקיבוצית אלא יותר בשאלות ובלבטים אוניברסליים ואישיים כאחד.
דיונון ענק היא להקת רוק אמתית ונושכת, עם השפעות מגוונות ועושר של ניגודים. הטקסטים המורכבים והלחנים הקליטים יוצרים שילוב מיוחד ומרתק. החומרים מבוססים על טקסטים ועל לחנים של רון איזנר ועל לחנים חדשים לטקסטים שהשאיר אחריו.
חברי הלהקה הם דני דה יונג (מזרע) - גיטרה ושירה; שאול הדר (מזרע) - קלידים; יוני אלוני (בן מזרע) - תופים ושירה; רונה פרי (בת מרחביה) - שירה; גל דומני (שער העמקים) - בס.