תקווה נעים, המכונה תיקי, תלמידת כיתה ד', חולמת להיות מתעמלת. היא משתתפת בחוג להתעמלות קרקע במתנ"ס המקומי, ולא קל לה. כשחברותיה לחוג כבר מבצעות שפגאטים, גשרים, גלגלונים ועמידות ידיים, היא עדיין מתקשה לבצע גלגול שלם ולהישאר על המזרן.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: חצי יובל ל"קשת אילון": מופע בלול וחוויה מעשירה הסטודנט מהקיבוץ: אמפטיה לעקורי ימית ונצרים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
תיקי מאמצת לעצמה מעודדת סודית - הוֹפּ, גיבורת הסרט האהוב עליה - ושואבת אומץ, עידוד וכוח מהתקדמותה ומעקשנותה בסרט. זהו סיפור על חברות, על התמודדות עם קשיים ועל מאבק עקשני להצליח.
יונה טפר, סופרת הילדים והנוער מקיבוץ יגור, שמאחוריה עשרות ספרים, וזכתה בפרסים רבים על כתיבתה לנוער - פעמיים ב"פרס זאב", וכן בפרס ראש הממשלה ובפרס שר החינוך והתרבות - מספרת בספר הזה, "המעודדת הסודית של תיקי" (הוצאת "ספריית פועלים"), על המאבק של תיקי להתגבר על הקשיים שהיא חווה בחוג, ומתארת בשפה קולחת איך תיקי צומחת ומתפתחת גם כשאחדות מהבנות מכנות אותה בשמות גנאי, מסרבות להתאמן איתה ולא מאמינות ביכולתה.
כמו בספריה הקודמים מחיה יונה טפר את עולמה של תיקי בבית ובמשפחה, בבית הספר ובסביבתה הקרובה, ומשלבת בטבעיות בסיפורה גם את סיפורן של חברותיה. שוב באה לידי ביטוי רגישותה של יונה טפר למצבים חברתיים שאיתם מתמודדים ילדים. אלה מוארים בסיפור באנושיות ובהבנה, וכך גם סיפורו המרגש של הזקן, סבא של חברתה הטובה, שהיה בעבר מתעמל ידוע ולעת זקנה אינו מסוגל לתפקד ולהבין את סביבתו.
איוריה של אלינה גורבן מלווים את הסיפור ברישומים חיים ומלאי הבעה, הנותנים ביטוי לעולם ההתעמלות שגיבורות הספר פועלות בתוכו.