"שתי תמונות קולוניאליות" - כך מכונות שתי עבודות ברזל אדירות ממדים שמציג יעקב דורצ'ין (כפר-החורש), לצד עבודות ברזל נוספות, בגלריה "גורדון" בתל אביב.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים:
על הבמה ביער: קבלו (גם) את דודו זכאי
רונית איפרגן זכתה בפרס הראשון בפסטיבל בפולין
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
האסמבלז' של הפסל המוכשר הזה, שממגנט את המבט אל הכאוס המתנחשל ומתפענח לאטו, ממגנט אל המצע גם חישוקי ברזל, אובייקט פיגורטיבי ותבליטי עץ, צלבים וגדרות מעוטרות. מעין ראשי איילים מפוחלצים ומקורננים הותכו למצע הקשה בצמידות ל"ילידים" הנושאים על גבם פירות משופדים, וכדומה.
דורצ'ין, שמציג לצד יאיר גרבוז ("ציורים מפויחים") ואביבה אורי ז"ל (רישומים גדולים), מפתיע הפעם עם מוטיבים שחורגים מהמופשט לכיוון הפיגורטיבי, ומשלב חומרים רכים יותר (עץ, פלסטיק) בתוך החמר המאפיין אותו לכל אורך הדרך. בחללים נוספים של הגלריה הוא חוזר לברזל הנקי ומתאר דרכו, ברוב המקרים, דימויי נשים וטבע.
המושג "קולוניאליזם" מתייחס בדרך כלל לאספקטים תרבותיים ודתיים הנלווים לכיבוש, ומתייחסים בדרך כלל לכיבוש המערבי בעת החדשה. דורצ'ין אמנם מרחיק את העדות אל תרבויות אחרות, אולי האפריקניות, אבל כל אחד מוזמן לאמץ לו "קולוניה" משלו.
נעילת התערוכה: סוף מאי.