"בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען", מפתה היחצנית, "שוכן מועדון החברים - מקום שקט ואינטימי, אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל'סלון למוזיקה קאמרית', המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם". ביום רביעי הקרוב (18.3) ינגן שם "הפרויקט הקאמרי הישראלי" עם הכנרת ליזה פרשטמן.
עוד על תרבות בקיבוצים: כשאיימי ויינהאוס ודיויד בקהאם הופכים לאמנות זוכרים ברעש: מופע לזכרו של גיא בוילנד מגנוסר כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
ואללה? אשכרה בלב הפרדסים, עם השוקת והירוקת, וכל זה? שקט ואינטימי? מיטב ההרכבים? שווה בירור ואימות אצל יעקב גודו (66), היוזם והמנהל.
הוא יליד ברה"מ, שעלה ארצה ב-1957 ולפני 45 שנה, בעקבות אשתו, בת הקיבוץ, הצטרף לנען. בשנות השבעים הם עזבו למילאנו, איטליה, שם עשו תשע שנים לרגל לימודיו - רפואה וטרינרית. כשחזרו לקיבוץ, כבר נטול עניין במקצוע שלמד, נתבקש גודו לרכז את התרבות, וב-2001 לקח על עצמו גם את ניהול הבריכה, שהוסבה לעסק כלכלי, פתוח גם למנויים מבחוץ. לפני שבע שנים הציעו לו להקים מועדון לתרבות הפנאי בנען, והוא מנהל ומפעיל אותו בעזרת צוות קטן.
"מדובר במועדון לחבר, שקיים כבר הרבה שנים, פתוח פעם בשבוע לגיל השלישי, ואני הרגשתי שחסרים לו מהות ותוכן רציניים יותר", מסביר גודו. "אני לא פריק של מוזיקה קלאסית, אבל כשחשבתי מה יכול לתת למועדון, 'פסק זמן' קראתי לו, את מה שחסר - החלטתי שמוזיקה היא הערך המוסף הכי גדול. פניתי לאגף המוזיקה במוזיאון תל אביב, ולמנהל 'הפרויקט הקאמרי הישראלי', ומשניהם זכיתי להרבה פרגון ורצון טוב. לפני שנה פתחתי את 'הסלון', שזו לו העונה הראשונה, והודות לשני הגופים, מגיעים אליי הרכבים ישראלים ובין-לאומיים מהשורה הראשונה, שמבקרים בארץ. אגב, הם מאוד נהנים להופיע אצלנו. זו חוויה מיוחדת בשבילם".
פרויקט יקר, לא? יעקב גודו: "יש לי תקציב מהקיבוץ, שאני מתמרן אתו. בינתיים אני מסתדר. המועדון לא גדול, אינטימי, ולקראת קונצרט אנחנו פותחים ומתאימים אותו כך שיכיל כ-120 מקומות, בדיוק מתאים להרכבים קאמריים".
ו-120 המקומות מתמלאים בקלות? "בינתיים לא. צריך לעשות חריש עמוק והרבה פרסום, אבל אני מאמין שנצליח. בין רחובות-גדרה-רמלה, אין מקום כזה. לכמה קונצרטים הגיעו אפילו אנשים מהרצליה ומתל אביב. חשוב לי ליצור הרגשה של סלון, כמו בתקופת הרנסנס: כל אחד מתקבל בכוס יין, וכמובן בקפה ועוגה. זו אווירה מיוחדת".
וחברי נען מגיעים? "מגיעים בין 40 ל-50, ומקבלים הנחה. אגב, הכרטיסים אצלנו הרבה פחות יקרים מאשר בעיר - כ-80 ש"ח הכרטיס. אפשר לקנות גם דרכי: 052-2232556".
והחניה חינם. תגיד, השם גודו, זו מחווה לבקט? "לאבא קראו באוקראינה גוידו. המקור כנראה באיטליה, או בספרד. כשהייתי ילד, ובעיקר אחר-כך, בצבא, כולם הסתבכו ושיבשו את השם, עד שיצא גודו. וכן, יש לי סנטימנט למחזה של בקט".