לקראת ציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה (27.1), החליטו במועצה האזורית ברנר להציג תערוכת צילום של ניצולי שואה מהקיבוצים ומהמושבים החברים בה, תחת השם "צילום בגיל".
עוד על ניצולי שואה בקיבוצים: עיטור לקיבוצניקית המסייעת לניצולי שואה קיבוץ יגור: איך מנוכה קצבתה של ניצולת שואה? כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
התערוכה, המוצגת באולם המופעים של המועצה ובה 22 צילומים שיצרו הניצולים - מסכמת, למעשה, פרויקט קבוצתי-קהילתי לניצולי שואה, בהובלת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה האזורית, בשיתוף "ג'וינט ישראל".
הפרויקט החווייתי, בהנחיית היוצרת סיגל הראל מור והצלמת והאמנית אליסיה שחף, אפשר לניצולי שואה לתעד את עברם באמצעות הנצחת עולמם האישי וסיפור חייהם. "הסדנה היא תוצר של אמונה כי צילום הנו ערוץ ביטוי לעולם רגשי, ומכאן יכול להוות אמצעי ביטוי משמעותי לניצולי שואה ולמסעם האישי בעקבות זיכרונות חיים", כותבות השתיים על הסדנה ועל התערוכה.
הפעילויות כללו: היכרות עם עולם הצילום, טכניקות שימוש במצלמה, חשיפה לפילוסופיות צילום, ואופן התבוננות בעולם דרך עין העדשה. הפרויקט הפעיל במהלך שנת 2014 שתי קבוצות, במושב קדרון ובקיבוץ גבעת-ברנר, שכללו 22 משתתפים. התערוכה מציגה עבודה אישית וייחודית לכל משתתף: צילום, וסיפור אוטוביוגרפי נלווה.
ומה ימצא המבקר בתערוכה המדוברת? געגועים, עוצמות נפש, דרכי התמודדות, בדידות לצד אומץ, פחד לצד תקווה ורצון נחוש לחיים. כל צילום טומן בחובו סיפור אישי הנוגע באוניברסלי, והתערוכה כולה לוקחת את הצופה בה אל עולם אנושי מרתק ואל סיפורה של תקופה.
איריס כץ, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה, רואה ב"צילום בגיל" את פרויקט הדגל של עשייה קהילתית לטובת ניצולי השואה במועצה: "תיעוד הצילומים המוצג בתערוכה הנו אמצעי לביטוי עולמם של ניצולי השואה ודרך לפתיחת צוהר לסיפור חייהם לדורות הבאים".
נעילת התערוכה: 11.2.