אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, יציין 30 שנה להיווסדו ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ותחת המגבלות הקיימות. הפסטיבל יעמוד בסימן עיבודים לסופרים ויוצרים ויעסוק בנושאים אוניברסליים כגון בדידות והצורך באהבה, יחסי חברות, היגיון אל מול דמיון, קבלת האחר והשונה, ביטחון עצמי ויכולתו של הקטן להפתיע בגדול.

2 צפייה בגלריה
זה פרדיננד!
זה פרדיננד!
זה פרדיננד!
(צילום: ז'ראר אלון)

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, הנחשב כאירוע תרבותי פורץ דרך ומשמעותי בעולם הצגות הילדים, המהווה גם אירוע הדגל של העיר המארחת חיפה, יתמודד השנה עם אתגר משמעותי - משבר הקורונה. הפסטיבל, בניהולה של מנכ"לית תיאטרון חיפה, ניצה בן צבי, ותחת ניהולו האמנותי של איציק ויינגרטן, יתקיים השנה ללא תיאטרון רחוב באוויר הפתוח מתוך הבנה שהאחריות הציבורית מחייבת על הקפדה על כללי התנהגות בהתאם למצב.
"למרות הכל, פסטיבל הצגות הילדים יתקיים השנה בחיפה, כמיטב המסורת. גם אם במתכונת מצומצמת, ראוי לתת לילדים ולהורים את ההזדמנות ליהנות מהצגות הפסטיבל ומצריכת תרבות", מסרה ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, "אני מודה לכל הגורמים שפעלו כדי שהפסטיבל, על אף הקשיים, ייערך בסוכות תחת מגבלות התו הסגול".

2 צפייה בגלריה
הכל זהב
הכל זהב
הכל זהב
(צילום: ז'ראר אלון)

כמדי שנה מציג הפסטיבל הפקות מקוריות ומטפח יוצרים צעירים אשר אמונים על הפקת שבע הצגות מקור. חמש מתוכן הצגות תחרות, לצד שתי הפקות המבוססות על מסורת של תרבות ישראלית.
בין ההצגות החדשות, תוכלו לראות את "הכל זהב" הצגה מוזיקלית מהשירים האהובים של להקת התרנגולים, "גבעת האיריסים השחורים" על פי ספרו של הסופר וההיסטוריון יצחק נוי, "זה פרדיננד!" קומדיה חצופה בהשראת הספר הקלאסי ״סיפורו של פרדיננד״ מאת מונרו ליף ועוד.
בנוסף, יופיעו בפסטיבל הצגות אורחות, כדוגמת "גרטה", "אורה הכפולה", "אם פתאום אפגוש אריה", "היידי בת ההרים" ועוד.
הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות בין ה 4.10-6.10, ראשון-שלישי בין השעות 10:00-18:00 בתיאטרון חיפה. לפרטים נוספים לחצו כאן.