זו הייתה אמורה להיות תערוכת חוצות בלב טיימס סקוור בניו-יורק - אזור בו עוברים מאות אלפי אנשים מדי יום ולילה, בסביבה שמבטאת את שיאה של תרבות הצריכה.
שיתוף פעולה ייחודי בין צילי צ'רני בעלת מיזם האמנות ZAZ10TS, ובין המחלקה לאמנויות המסך באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בראשותה של תמי ברנשטיין. בתכנית, 20 עבודות וידאו שיצרו סטודנטים ובוגרי המחלקה. יצירות של וידאו ארט וקולנוע ניסיוני, מסקרן, מרתק ומאתגר שנבחרו להיות מוקרנות 24/7 על מסך חוצות ענק וכפול בטיימס סקוור בניו-יורק, בגלריה הדיגיטלית ZAZ Corner המציגה עבודות אמנות מרחבי העולם על מסך לד גדול בפינת רחוב 41 והשדרה השביעית במנהטן.
3 צפייה בגלריה
עדן מולדבסקי - L'hotel
עדן מולדבסקי - L'hotel
עדן מולדבסקי - L'hotel
(באדיבות בצלאל)

3 צפייה בגלריה
שרה להמן - Eating Your Feelings
שרה להמן - Eating Your Feelings
שרה להמן - Eating Your Feelings
(באדיבות בצלאל)
העבודות נבחרו מתוך מחשבה על המרחב הציבורי בו הן מוצגות: טיימס סקוור, מרחב עירוני הנמצא בהצפה מתמדת של דימויים ופעילות מסחרית. אזור המרושת בשלטי פרסום דיגיטליים המכסים את חזיתות הבניינים. על רקע מרחב שמזקק את הקיום האנושי דרך פריזמה של מסחר ומדיה לכדי דימויים מהודקים של שלמות, פיתוי ותשוקה, עולה העיסוק של הסטודנטים הבוחנים מעמדה אישית את מהותו של אותו קיום, באותם אמצעים דיגיטליים, אך מתוך עמדה שלא נועדה למכור דבר.
אירוע הפתיחה החגיגי אמור היה להתקיים לפני כשבוע. הסטודנטים ציפו בהתרגשות לחשיפה העצומה, אך באותו זמן בדיוק גם ניו-יורק החלה להפנים את סדר הגודל של התפשטות נגיף הקורונה. הרחובות של מנהטן התרוקנו מאנשים, המוזיאונים, הגלריות, בתי הקולנוע, התיאטרונים, הברים והמסעדות נסגרו, המוניות הצהובות הסתובבו בכבישים של מנהטן ללא נוסעים, הקרונות ברכבת התחתית ננטשו, והדימוי שמשקף יותר מכל את החיים האורבאניים המערביים - כיכר טיימס סקוור –שוממה מאדם.

3 צפייה בגלריה
אביב נחשון - sill_life.exe
אביב נחשון - sill_life.exe
אביב נחשון - sill_life.exe
(באדיבות בצלאל)
התגובה הראשונית הייתה להעביר את תערוכת החוצות לעולם הווירטואלי ולעלות אותה רק לצפייה ברשת. אך האצרות צילי צ'רני ושרון בלבן, ראש המסלול לווידאו במחלקה לאמנויות המסך, החליטו להמשיך ולהקרין את הסרטים על המסכים בטיימס סקוור , להציג אמנות במרחב ׳האמיתי׳, גם בזמנים כאלו, כשהכיכר ריקה מאדם ולהמשיך לקוות לימים אחרים טובים יותר, בהם שוב הרחובות יתמלאו בעוברים ושבים. עד אז, הן מזמינות את כולכם לצפות דיגיטלית וכבר מתכננות להציג את העבודות שנרקמות עכשיו, בתקופת הקורונה.
את התערוכה תוכלו לראות און-ליין גם כאן.