וירוס הקורונה ממשיך להתפשט בישראל. על פי הנחיות משרד הבריאות הונחו היום (רביעי) כל תלמידי תיכון ברנר שבקיבוץ גבעת ברנר להיכנס לבידוד ביתי למשך כשבועיים אחרי שהתברר כי אחד מתלמידי בית הספר חלה בנגיף. מדובר על כ-1,150 תלמידים בבית ספר שמרכז אליו תלמידים מהמועצות האזוריות ברנר, גדרות, גן רווה וגזר (שכוללות בין היתר את הקיבוצים גבעת ברנר, קבוצת שילר ופלמחים ויישובים נוספים).
1 צפייה בגלריה
וירוס הקורונה. בשל החשש שתלמידים נוספים נדבקו בנגיף הוחלט על נקיטת אמצעי זהירות
וירוס הקורונה. בשל החשש שתלמידים נוספים נדבקו בנגיף הוחלט על נקיטת אמצעי זהירות
וירוס הקורונה. בשל החשש שתלמידים נוספים נדבקו בנגיף הוחלט על נקיטת אמצעי זהירות
(צילום: שאול גולן)
מקור ההדבקה היא חנות "הפיראט אדום" באור יהודה, שאליה הגיע בעלי הרשת בטיסה מאיטליה, ובה גם עובד תלמיד התיכון מברנר. רק אחרי כמה ימים, כשהתברר כי אותו מנהל חולה ושכל מי שבא עימו במגע נדרש להגבלות, קיבל התלמיד, תושב היישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה, הודעה שהוא נחשף לנגיף ועליו להיכנס לבידוד.
התלמיד ביקר בבית ספר במשך שלושה ימים בטרם התבקש להיכנס לבידוד. הוא נמצא בבידוד ביתי החל מאז יום שבת האחרון, והוא החולה ה-13 בווירוס ש"משגע" את העולם.
בשל החשש שתלמידים נוספים נדבקו בנגיף הוחלט היום כאמור על נקיטת אמצעי זהירות. בתחילה ההנחיה לבידוד ניתנה רק למי שלמד עם התלמיד באותן הכיתות, אך כעבור זמן קצר הוחמרו ההנחיות לכלל תלמידי בית הספר. כרגע לא כל צוות בית הספר התבקש להיכנס לבידוד אלא רק המורים שלימדו את התלמיד באופן ישיר. 14 הימים הנדרשים לבידוד נספרים מ-26 בפברואר, היום האחרון שבו ביקר החולה בבית ספר, וכך יישארו כל התלמידים בבידוד עד 12 במרץ.
למלא אחר ההוראות
בית הספר מקבל הנחיות ממשרד הבריאות ונמצא עמו בקשר רציף, וכן עובד בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית. ממשרד החינוך נמסר כי בית הספר ומשרד החינוך נערכים לאפשר לתלמידים למידה מרחוק כדי לאפשר המשך שגרת לימודים גם מהבית.
מיכאל ורבין, יו"ר הקהילה בקבוצת שילר מוסר שיש כ-30 משפחות שמושפעות מהעניין, בקיבוץ שמונה כ-200 משפחות. הנהלת הקיבוץ בודקת כיצד ניתן לסייע למשפחות ומה המשמעות לקהילה כולה. כרגע נדחו חגיגות פורים ביישוב למועד אחר.
יובל שגיא, מנהל הקהילה בקיבוץ פלמחים מוסר שהקיבוץ פועל בהתאם להנחיות המועצה ועוקב אחרי הפרסומים והעדכונים. "בקיבוץ מקפידים למלא אחר ההוראות, וכרגע לא ניתנו הנחיות נוספות הנוגעות לקיבוץ", אמר. בעוד שהמועצה ביטלה את חגיגות פורים המתוכננות, הקיבוץ משהה כרגע את החלטתו ויפעל בהתאם למה שיתפתח ובהתאם להנחיות.
פורסם לראשונה: 13:58, 04.03.20